מערכת CRM זוהי בעצם מערכת שייעודה העיקרי הוא לסייע בכל הנוגע לניהול קשרי לקוחות, כאשר הרעיון המרכזי שמאחוריה הוא לערוך ניהול יעיל של כל המידע בנוגע ללקוחות, בין אם מדובר על לקוחות קיימים או לחילופין, על לקוחות פוטנציאלים. בעוד כי בעבר היה מדובר על מאגר פרטים אישיים פשוט למדי שהיה משמש לשם כך, כיום תוכנת CRM היא מערכת הרבה יותר מורכבת ויחד עם זאת, יעילה. אז כיצד זה עובד, מדוע אתם צריכים את זה ואיך ניתן לבחור מערכת CRM לעסק שלכם? על כך ועוד החלטנו להסביר לכם במהלך כתבה זו.
איך בוחרים תוכנת CRM?
בשוק התחרותי של ימינו קיים מגוון רחב מאוד של נותני שירות כאשר מדובר על מערכת CRM עבור עסקים שכן, כל נותן שירות יציע לכם את התוכנה הבלעדית שלו וינסה לשכנע אתכם כי הבחירה בו היא הטובה ביותר עבורכם – אז איך בכל זאת תוכלו לבחור נכון מתוך כל המגוון הרחב שקיים? ובכן, הבחירה הנכונה צריכה להיות בהתאם למאפייני העסק שלכם, מאחר ומערכת מסוג תוכנת CRM אמורה להיות מקיפה ומותאמת אישית בכמה רבדים לבית העסק אשר עורך בה שימוש, כך שייתכן מצב בו מערכת CRM מסוג אחד מתאימה לכם ואילו מערכת מסוג אחר מתאימה פחות. על כן, חשוב מאוד להדגיש כי כאשר אתם מחפשים אחר מערכת CRM, עליכם לערוך ניסוי וטעייה ולהשוות בין מספר אפשרויות שונות לפני שתגיעו אל הבחירה הטובה ביותר עבורכם.
דגשים חשובים לביצוע הבחירה הנכונה
- מכירות – במידה והתחום העיקרי בו בית העסק שלכם עוסק הוא מכירות, חובה עליכם לוודא כי מערכת ה-CRM שתתקינו מתחברת אל מקורות מהם תוכלו לקבל פניות אוטומטיות, כך שתוכלו לאחר אותן פניות להמשיך את הטיפול בלקוחות שלכם ישירות מתוך המערכת שלכם.
- טלמרקטינג – אם שיטת המכירה העיקרית של בית העסק שלכם היא טלמרקטינג, חשוב מאוד בנוסף להתקנה של מערכת CRM מומלצת ומתאימה עבור בית העסק שלכם לדאוג גם למערכת טלפונית. נוסף על כך, במקרים שכאלו יהיה ניתן להשתמש במערכת ה-CRM על מנת למדוד נתונים כדוגמת מדדי השיחות, ביצועי נציגי המכירה שלכם ועוד. יתר על כן, ניתן לקבוע כי מערכת ה-CRM שלכם תוכל לקבל באופן ישיר פניות אוטומטיות ממקורות השיווק והפרסום שלכם ברחבי אתרי האינטרנט השונים, כך שתוכלו לנהל קשרים יעילים יותר עם הלקוחות שלכם שיובילו למכירה.